پیش نمایش
DEMO
DEMO
همه با تصاویر امنیتی یا همون کپچا (Captcha) آشنا هستید. یک سری حروف و عدد که به صورت معوج ساخته میشن تا بتونن انسانها رو از ربات ها تشخیص بدن و جلوی فعالیت رباتها رو توی وب بگیرن. تا الان این تصاویر یچیزایی بودن شبیه این، این و یا ... مورد مشترکی که همه این تصاویر با هم دارند اینه که جوری طراحی شدن تا خونده شدن متن درون اونها برای رباتها سخت بشه. حل کردن هر کدوم از این تصاویر امنیتی برای هر کاربر حدود 14 ثانیه زمان میبره و روزانه تعداد بسیار زیادی از این تصاویر امنیتی برای کاربران سراسر وب به نمایش در میاد. این زمان که از کاربر گرفته میشه کاملا تلف شدست، حالا فرض کنید بجای نمایش این حروف و اعداد معوج و بیمعنی در این تصاویر امنیتی از تبلیغات استفاده کنیم! یچیزی شبیه این:
در این روش توجهی که از کاربر گرفته میشه دیگه تلف شده نیست و از این زمانی که روزانه کاربران صرف حل کردن تصاویر امنیتی بی معنی میکنند به صورت مفید استفاده میشه.
برای کاربران:
طبق تحقیقاتی که توسط دانشکده کسب و کار وارتُن در دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا انجام شده این مدل تبلیغات (Type-IN Advertising) برای کاربران جذاب هست و از هر 10 کاربر 9 نفر از اونها حل کردن تصاویر امنیتی تبلیغاتی رو به حل کردن تصاویر امنیتی معمولی ترجیح میدند.
برای تبلیغ دهندگان:
در این روش مخاطبین نام برند، شعار تبلیغاتی، نام محصول و یا ... تبلیغ دهندگان رو تایپ میکنند که این باعث میشه تا پیامهای تبلیغاتی برندها در ذهن مخاطبین بمونه. همچنین طبق تحقیقات میزان اثرگذاری این مدل تبلیغات 10 برابر تبلیغات کلیکی هست.
برای نمایش دهندگان تبلیغات:
تا الان خیلی از وبسایتها برای حفظ امنیت برای کاربرانشون تصویر امنیتی تولید میکردند که هیچ سودی براشون نداشت. الان میتونند از قسمت تصاویر امنیتی سایتشون ایجاد درآمد کنند.